Головна » 2009 » Березень » 12 » Тернопільський споживач може відстояти свої права в будь-якій сфері, де він платить гроші за товар чи послугу
1:01 AM
Тернопільський споживач може відстояти свої права в будь-якій сфері, де він платить гроші за товар чи послугу
Купуючи будь-який товар, слід вимагати товарний чек, адже це - основний захист споживача.
На такому документі, пояснюють фахівці із захисту прав споживачів, вказують найменування товару, його ціну, дату покупки, дані про підприємця. У разі виникнення спорів саме чек допоможе відстояти права як споживача, каже заступник начальника управління у справах захисту прав споживачів Тетяна Кав’юк.
Чеки видають неохоче. Втім, товарний чек – це не те саме, що фіскальний, додає фахівець. Усі продавці добре знають, якими мають бути такі чеки і мають їх, проте видають неохоче. Окрім того, купуючи продукти, варто брати ще й касовий чек.
- Якщо вас не задовільняє якість речі або послуги, спершу треба звернутися зі скаргою до того магазину, лотка чи об'єкта, де ви придбали товар чи отримали послугу. При собі слід мати підтверджуючий документ – чек, - пояснює пані Кав'юк. - Ми рекомендуємо звертатися і в усній, і в письмовій формі, щоби був офіційний факт звернення. Це допомагає довести, що ви насправді мали претензії, але вашу скаргу не задовольнили.
У скарзі на ім'я власника закладу чи підприємця (дані вказані на чеку) слід написати, до прикладу: “Я придбав таку-то річ. Вона виявилася неякісною. Прошу обміняти її...”
- Терміни обміну товарів різних груп раніше були - до 14 днів, - додає фахівець. - Але тепер щодо цього є багато винятків, доводиться “розбиратися” у конкретному факті.
Якщо вимоги споживача адміністратор закладу не хоче задовольняти, тоді людині необхідно звернутися в управління у справах захисту прав споживачів в області.
Будматеріали і меблі- У 90% випадків вимоги споживачів задовольняють. У 2008-му було розглянуто близько 400 звернень. Врешті споживачам повернули майже 60 тис. грн.
Загалом же, як зауважили в управлінні, 56% скарг, тобто майже 190, стосуються якості надання послуг, зокрема комунальних. Серед інших скарг переважають претензії до будматеріалів, меблів, мобільних телефонів, взуття.
- До прикладу, нещодавно одному тернополянинові, який купував м’який куток “Вікторія” в одному з тернопільських магазинів, надали недостовірну інформацію про виробника, - пригадує Тетяна Кав'юк. - За даним фактом ми провели перевірку, факт підтвердився. Чоловікові повернули 7 тис. грн.
Ще одному споживачу нещодавно повернули майже 12 тис. грн за неякісну штукатурку.

На якість продуктів за рік поскаржилися майже 50 людей. Переважно не задовольняла якість ковбасних виробів і рибних виробів. Типові порушення - відсутність доступної, достовірної своєчасної інформації про товар, тобто складу продукту.
- Упускають виробники також інформацію про наявність харчових добавок та їхню кількість. Але вони суттєво впливають на стан здоров’я, - пояснює пані Кав'юк. - Трапляється, на сметані пишуть термін зберігання – місяць, хоча цей продукт без добавок не може стільки часу зберігатися. А що саме допомагає їй зберігатися, не пишуть.
Крім того, виробники часто не вказують дату виробництва, хоча це суттєво для молочних  продуктів, ковбасних виробів тощо. Реалізовують торговці і товар, термін придатності якого минув. Пані Кав'юк пригадала як в одному із супермаркетів споживач придбав рис, у якому була міль. Він звернувся до адміністратора, йому відмовлили обміняти товар.
- Під час перевірки ми виявили шість найменувань круп і макаронних виробів із тими ж шкідниками, - розповідає Тетяна Кав'юк. - Адмінстрація закладу мала зняти пошкоджений товар з продажу вже після скарги споживача, але цього не зробила.

У закладах громадського харчування трапляються інші порушення: неправильно оформлене меню (не вказані інгредієнти, вага тощо), “обваження”.
- У цій сфері нині працює багато підприємців, які не мають відповідної освіти і підготовки. Під час перевірок виявляється, що вони не знайомі вимогами, - розповідає вона. – Клієнти зазвичай скаржаться на відсутність або неправильне меню, вагу, що не співпадає із вказаною в меню, відсутність рахунків.
Також у кафе, ресторанах і барах не завжди видають відпускні документи – чеки, скаржаться в управління тернополяни.
- Не завжди відповідають якості і страви, виготовлені в супермаркеті, - розповідає вона. - Так, ми подекуди виявляємо салати та кулінарні вироби, виготовлені без нормативних документів, що регламентують скільки і яких компонентів має бути у страві.
Втім, відстояти свої права може кожен, хто знає свої права і вимагає документи, підсумовує вона.
Довідка
Зателефонувати в управління у справах захисту прав споживачів в області можна:
52-16-65 – у відділ торгівлі продовольчими і нерподовольчими товарами,
52-83-71 – у відділ контролю за якістю наданих послуг.
Переглядів: 1039 | Додав: NemeZida | Рейтинг: 0.0/0